BDO instiftar studentpriset "Välkommen möjligheter"

BDO instiftar studentpriset "Välkommen möjligheter"

Igår delade BDO för första gången ut priset Välkommen möjligheter under avtackningen av årets masterstudenter vid företagsekonomiska institutionen vid Stockholms Universitet. Utmärkelsen hyllar den elev inom Masterprogrammet Accounting, Auditing and Analysis, med bäst studieresultat samt välskriven masteruppsats. Priset innebär 10 000 kronor samt en guldtermos från BDO.

Guldtermosen kan ses som en nyckel till BDO och ger vinnaren tillgång till ett möte med BDO och VD Carl-Johan Kjellman, samt vidare guidning in i karriären. Först ut att tilldelas priset är Hanna Holmgren.

- Det är extra kul att vara först med att få priset, det är ett ytterligare betyg på att mitt hårda arbete lönat sig. Jag ser fram emot mötet med Carl-Johan och hoppas kunna få insikt i hur BDO arbetar. Prispengarna kommer jag dels använda till att renovera i min nyinköpta lägenhet samt gå ut och fira med min sambo, säger Hanna.

Mötet innebär att det är Hanna som ställer frågorna till BDO, något som Carl-Johan, VD för BDO AB, ser som både kul och utmanande.

- Som VD är jag såklart van vid att intervjua potentiella medarbetare. Nu är det jag och BDO som ligger under luppen. Jag är övertygad om att det blir ett spännande möte och hoppas kunna ge Hanna goda råd när hon nu går ut i arbetslivet, säger Carl-Johan.

En del i BDO:s personalstrategi är att vara ett företag där man kan utvecklas och göra karriär tidigt. Flera exempel på att det skett en föryngring överlag är att ett antal nya, unga och drivna chefer utsetts.

För mer information vänligen kontakta:

Carl-Johan Kjellman, VD BDO AB, tel: 08-120 11 600, carl-johan.kjellman@bdo.se

Kategorier

BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom rådgivning, revision, skatt och företagsservice. Vi är cirka 450 medarbetare och finns representerade på ett drygt 20-tal orter i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultationsorganisation med cirka 55 000 medarbetare fördelade på drygt 1 200 kontor i cirka 150 länder. Enligt Svensk Kvalitetsindex har BDO Sveriges nöjdaste kunder.

Teresa Palmquist

Presskontakt Marknadschef Marknad +46 76 148 94 73

BDO – En affärspartner att räkna med.

BDO erbjuder tjänster inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. BDO finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största rådgivnings- och revisionsbyråer med över 110 000 medarbetare i fler än 160 länder. Sedan 2013 har BDO branschens nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex.