Rätt kaffeleverantör

Så väljer du rätt kaffeleverantör till ditt företag

Kaffe är världens mest konsumerade ”köpdryck” och i Sverige dricker vi så mycket som 8,2 kilo kaffe om året per person, enligt statistik från World resources Institute (WRI). Även på våra arbetsplatser konsumeras det mycket kaffe och i denna artikel tänkte vi därför berätta mer om hur du går tillväga för att välja rätt kaffeleverantör till just ditt företag.

Kaffelösningar som passar era behov

Som tidigare nämnts konsumerar vi svenskar oerhörda mängder kaffe, inte minst på våra arbetsplatser. Trots detta är det många som inte är nöjda med det kaffet som finns att tillgå på jobbet. Nedan listar vi därför tre saker som säkerställer att niväljer en kaffeleverantör som kan leverera en lösning som passar just era behov:

1. Säkerställ att ni kan välja mellan olika kaffedrycker

Vi är alla olika. En del föredrar därför en gammal hederlig svart kopp kaffe, medan andra önskar en espresso, cappucino, caffe latte eller liknande. För att säkerställa att samtliga medarbetare kan njuta av en kopp som passar just deras smaklökar, bör du därför välja en leverantör som kan erbjuda maskiner som levererar olika kaffedrycker.

Med anledning av detta tillhandahåller vi på Beans In Cup ett stort och varierat utbud av såväl kaffemaskiner och espressomaskiner som kaffebryggare. Vi har dessutom tagit fram EVOlution, en maskin som innehåller två revolutionerande och unika funktioner – allt för att kunnga leverera det godaste kaffet på jobbet.

Som exempel ger EVOlutions teknik dig möjligheten att skapa och lagra unika recept. Med en obegränsad receptbank kan samtliga medarbetare få sin perfekta kopp kaffe, när som helst. Utöver detta kan även alla delar i bryggprocessen justeras till exakta specifikationer för att garantera att kaffet för optimal smak och arom.

Läs mer om EVOlution eller boka en demo redan idag. Missa inte heller vår Guide till kaffemaskiner, i vilken Per Hägglund, vår säljledare på Beans In Cup i Stockholm, berättar mer om vad du ska tänka på när du väljer kaffemaskin till jobbet.

2. Se till att ni kan välja mellan olika kaffesorter

Det är stor skillnad på kaffe och kaffe. För att få ut det mesta av er kaffeautomat på jobbet gäller det därför att fylla den med en sort som tilltalar just era smaklökar. För att säkerställa att kaffet både smakar och gör gott, bör du även välja en kaffeleverantör som kan tillhandahålla både miljö- och rättvisemärkta produkter.

95 procent av våra kunder är nöjda med smaken på kaffet i kaffemaskinen på jobbet

*enligt Beans In Cups kundundersökning 2017

Hos oss hittar du därför ett brett sortiment av kaffe som bland annat har certifieringarna Rainforest Alliance, UTZ, KRAV, Fairtrade och EU-ekologiskt. Vi har sedan länge tagit beslut om att vi inte tar in kaffesorter som inte är tredjepartscertifierade. Dessutom testar vi även allt kaffe hos oss och erbjuder dig som kund en smakgaranti.

Intresserad av att lära dig ännu mer om kaffe? Läs då vår tidigare artikel ”Så väljer du rätt automatkaffe”.

3. Välj en leverantör som arbetar med hållbarhet i alla led

I och med de senaste årens klimatförändringar och ökade efterfrågan på kaffe, riskerar vår älskade dryck att bli en bristvara i framtiden. Det har dessutom visat sig vara en riktig ”avloppsbov”. Med anledning av detta gäller det att omsorgsfullt välja en kaffeleverantör som arbetar med hållbarhet i alla led!

På Beans In Cup strävar vi därför efter att kunna erbjuda det godaste kaffet på jobbet med minsta möjliga klimatpåverkan. Dessutom ska det både smaka gott samt produceras och levereras på ett hållbart sätt. Något som bland annat våra tredjepartscertifierade kaffesorter bidrar till.

Inte nog med detta erbjuder vi därför våra kunder 100 procent förnybar el i samtliga kaffemaskiner. Den el vi tillhandahåller är dessutom Bra Miljöval-certifierade och innebär att elförbrukningen inte släpper ut några växthusgasutsläpp. Vi är dessutom det andra företaget i Sverige som blivit godkänd för en Svanenmärkt kaffetjänst.

Läs mer om vårt hållbarhetsarbete.

Beans In Cup – en pålitlig kaffeleverantör till ditt företag

För att säkerställa att du väljer en pålitlig kaffeleverantör som levererar lösningar som både smakar och gör gott, kan du med fördel ta hjälp av oss på Beans In Cup. Med tusentals nöjda kunder kan vi garanterat tillhandahålla en kaffelösning som passar just dig, dina medarbetare och er gemensamma arbetsplats.

Vi hjälper er från början till slut. Med allt ifrån rådgivning och leverans till löpande underhåll. Kontakta oss redan idag så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig att hitta en kaffelösning som passar just dig och dina behov!