Julpyssla med färg

Julpyssla med färg

Är du sugen på att vara lite kreativ i jul? Kom i rätt julstämning med Beckers pysseltips. Varje advent delar vi med oss av ett nytt pyssel du kan ge bort eller använda själv som dekoration.

Under julen är det mycket som ska hinnas med, allt från att fixa julmaten, köpa julklappar och att besöka släkt och vänner. Gör det enkelt för dig – med lite färg, en gammal låda och lite hembakt julgodis kan du sätta ihop en fin och personlig gå-bort-present.

Gör såhär:
Om du inte har en trälåda hemma går det lika bra att använda en gammal skokartong. Måla hela lådan med vanlig vägg- eller snickerifärg. Med hjälp av schabloner kan du måla på ett personligt budskap till den som ska få lådan. Denna låda är målad med kulörerna: Krita 501 och Svart. Stolen är målad i Smaragd 786, väggen i Krita 501 och dörren i Emalj 819. Låt färgen torka ordentligt och fyll sedan lådan med några hembakta kakor, en julblomma, en flaska glögg eller vad som helst som din vän kan tänkas bli glad över.

Tips: bara för att det är jul behöver inte allt gå i färgerna rött, vitt och grönt. Våga använd andra kulörer! Beckers har ett stort utbud av kulörer som passar alla smaker.

Stylist: Frida Eklund Edman