Dags att måla om? Provmåla först i din dator

Dags att måla om? Provmåla först i din dator

Med hjälp av Beckers nya webbaserade färgsättnings- program Beckers Studio kan du direkt se hur den kulör som du har tänkt dig kommer att bli i verkligheten. Du laddar enkelt upp dina egna bilder och färgsätter ditt hus och dina rum i datorn.

Att tänka ut hur färgen på ett litet färgprov blir när den blir uppmålad på till exempel en hel husfasad kan kräva en hel del fantasi. Och en smula mod. Därför kan det vara lockande att hålla sig till säkra kort när det gäller kulörer. Men med Beckers nya webbaserade färgsättningsprogram Beckers Studio ser du direkt hur resultatet blir på just ditt hus, din var- dagsrumsvägg och dina garderobsdörrar. Tack vare Beckers Studio har du möjlighet att prova både de säkra korten och lite mer spännande kulörer utan att ha hjärtat i halsgropen. Dessutom får du även förslag på matchande kulörer och kan därmed lyfta din färgsättning ytterligare.

I Beckers Studio kan du välja både mellan befintliga bilder eller att ladda upp egna. Sedan är det bara att börja laborera med kulörer och olika färgsättningar. Det färdiga resultatet kan du sedan dela med dig av via mejl, pdf och facebook.

Färgsättningsverktyget som är gratis lanserades den 6 oktober på www.beckers.se och det är även möjligt att chatta med Beckers kundtjänst för att få hjälp om man kör fast.

För ytterligare information eller fler bilder gå in på beckers.se eller kontakta Beckers och Karin Stålhammar, karin.stal- hammar@beckers.se, 08-775 61 13 eller Martin Helgesson, martin.helgesson@beckers.se, 08-775 61 12.

En ursprungsbild på ett rum kan exempelvis göras om som på nedanstående bilder.