Nu lanserar Beckers 336 nya kulörer!

Nu lanserar Beckers 336 nya kulörer!

Beckers storsatsar med 336 nya inomhuskulörer och gör det samtidigt lättare för konsumenterna att välja färg. På hemsidan, beckers.se, presenteras 56 av de nya färgerna i en unik interaktiv och rörlig färgkarta.

Det är inte lätt att stå i butiken med ett litet färgprov i handen och försöka föreställa sig hur färgen kommer att bli på väggen. Därför har Beckers i samband med lanseringen av de 336 nya kulörerna även skapat ett vardagsrum på sin hemsida där 56 utvalda kulörer visas. Det kommer att läggas upp en färg om dagen med start den 15 oktober fram till den 9 december.

Det som är speciellt är att man precis som i verkligheten, kan se hur färgen i rummet förändras efter solens rörelse på himlen. Eftersom färgkartan är interaktiv kan man också själv styra vilken av kulörerna man vill se och när på dygnet man vill se den. Tack vare detta får man en mycket bra känsla för hur slutresultatet kommer att bli och det blir enklare att välja rätt kulör.

Alla de 336 nya kulörerna kommer självklart att finnas på en vanlig färgkarta. Kulörererna är samlade på ett och samma uppslag för att det ska bli så tydligt och överskådligt som möjligt. Några av de baskulörer som många av oss väljer finns dessutom samlade på en egen färgkarta som heter Vita, grå och beige kulörer.

Läs mer om den interaktiva färgkartan och se dagens färg här.

Bilderna ovan illustrerar tre tidpunkter i den interaktiva och rörliga färgkartan. Mitt på dagen, på eftermiddagen och på kvällen.

Lina Markström, 0722-19 29 70, lina.markstrom@beckers.se
eller Olivia Kukacka, 08-400 255 17, olivia@perpr.se.

Bilder finns att ladda ner på www.beckers.se eller klicka här.