Nymålat hus längre med Beckers nya fasadfärg

Nymålat hus längre med Beckers nya fasadfärg

Beckers nyhet Perfekt Akrylat Plus ger en långvarig kulörhållning och en renare yta där smuts inte fäster lika lätt på fasaden. Dessa två egenskaper gör Perfekt Akrylat Plus till Beckers mest hållbara färg någonsin.

Som villaägare vill man att färgen ska skydda huset så länge och så bra som möjligt. Man förväntar sig att den ska behålla sin ursprungliga kulör och glans under många år, huset ska helt enkelt se nymålat ut under en lång tid. Utifrån dessa behov och önskemål har Perfekt Akrylat Plus utvecklats, Beckers mest hållbara färg någonsin.

Perfekt Akrylat Plus innehåller ett bindemedel som ger en suverän kulörhållning och en renare yta. Kulörhållningen garanteras genom Beckers skriftliga kulörhållningsgaranti som gäller i hela 15 år. Att det blir en renare och fräschare fasad beror på att färgfilmen blir hårdare och därför effektivt står emot smuts, som exempelvis pollen och sot. Trots en hårdare färgfilm följer den träets rörelser.

Rek. cirkapris 10 l i standardkulör, 2 290 kr.

Systemmålning innebär en serie produkter framtagna och testade för att fungera så optimalt som möjligt tillsammans. Det i sin tur ger de bästa förutsättningarna för ett lyckat slutresultat.

Beckers systemmålning för bästa resultat:
Perfekt Impregneringsolja
Börja med Perfekt Impregneringsolja, en grundolja som ger ett effektivt skydd mot röta och blånadsangrepp. Denna olja är särskilt lämplig att använda vid skarvar och ändträ som är extra utsatta för väder och vind.

Perfekt Trägrund
Fortsätt med Perfekt Trägrund, en grundfärg med kort torktid som tränger ner i träet och motverkar fuktupptagning. Den ger bra täckförmåga och ser till att täckfärgen får bästa möjliga vidhäftning till underlaget. Den korta torktiden gör det dessutom möjligt att grund- och täckmåla samma dag vid rätt väderförhållanden.

Perfekt Akrylat Plus
Avsluta sedan med nyheten Perfekt Akrylat Plus som får huset att se nymålat ut längre tack vare att den ger en långvarig kulörhållning och en renare yta.

Perfekt Akrylat Plus finns att köpa i närmaste färgfackhandel som du hittar via beckers.se/hitta-butik.

Lina Markström, 0722-19 29 70, lina.markstrom@beckers.se
eller Johanna Eklund, 08-400 255 17, johanna@perpr.se.

Bilder finns att ladda ner på perpr.se och beckers.se.