”Beijer ska expandera i Borås”

”Beijer ska expandera i Borås”

För fem år sedan såg Richard Bertilsson en annons från Beijer Byggmaterial som fångade hans intresse. Byggvaruhuset i Borås behövde en lokal utesäljare och Richard bestämde sig för att söka. Nu är han filialchef sedan tre år tillbaka och i full gång med att etablera det nya varuhuset i Borås.

– Vi har en stor marknad här lokalt och vi ska bli en av de stora. Beijer ska expandera i Borås, säger han.

Richard Bertilsson hade jobbat som utesäljare inom byggbranschen sedan 2006 när han bestämde sig för att börja jobba hos Beijer.

– Jag kände att jag ville bredda mina kunskaper och jobba med hela paletten inom bygg, det var väldigt tilltalande. Sen såg jag också att chansen för utveckling och möjligheten att avancera var större i ett bolag som Beijer. Det kändes spännande, berättar Richard.

Vad är det bästa med jobbet?
– Tjusningen är att det går i 180 och att det händer saker hela tiden, det blir aldrig tråkigt. Man får lösa allt från små till stora problem åt kunderna, det skapar en stor variation i jobbet, säger Richard Bertilsson.

Vad är dina styrkor som filialchef?
– Jag tror att jag går hem hos många, är prestigelös, kundfokuserad och alltid öppen för nya förslag och människor. Min personlighet passar bra in i jobbet. Jag har själv hand om en del av filialens större kunder vilket ger mig en bra inblick i kundernas vardag och vad som efterfrågas.

Vad har du för tankar kring etableringen av det nya byggvaruhuset?
– Det känns väldigt kul att få starta upp en anläggning som är mer anpassad efter våra behov. Vi kommer att nyanställa sju personer och letar efter personal till alla rollerna. Allt från butik, lager och säljare. Viktigt är att alla ska ha fokus på sälj, är drivna och intresserade av bygg. Personligen tycker jag att det är viktigt att man får svängrum och frihet under ansvar så man har chans att utvecklas. Det viktiga i slutändan är resultatet och där är mitt mål att få nystarten här i Borås att bli riktigt bra.

Den nya anläggningen kommer ligga på Industrigatan i Borås och beräknas öppna i början av mars 2018.
Läs mer: Beijer Byggmaterial flyttar till nytt modernt byggvaruhus i Borås

Vill du jobba med Richard på Beijer Byggmaterial i Borås?
Läs mer här om våra lediga tjänster.

Richard Bertilsson
Ålder: 35 år.
Bor: Brämhult.
Intressen: Familjen & vännerna, lyfta tunga grejer och springa i skogen.