Beijer Byggmaterial byter reklambyrå – väljer Masscreation

Efter en byråpitch innan sommaren har Beijer Byggmaterial valt Masscreation som ny reklambyrå. Samarbetet är redan i full gång inför lanseringen av ett nytt koncept.

– Masscreation visade prov på både kreativ höjd och en strategisk förståelse för vår affär. Dessutom känns det som att de har stor förståelse för våra kunder, säger Peter Austler, marknadschef på Beijer Byggmaterial.

På Masscreation jobbas det för fullt inför starten av det nya kanalöverskridande konceptet som inom kort lanseras i flera steg.

– Vi är både glada och stolta. Pitcharbetet var lustfyllt då flera av oss är hängivna hemmasnickare och älskar att nörda ner sig i ämnet. Det kommer bli utmanande och mycket roligt att jobba med Sveriges största rikstäckande bygghandelskedja, säger Patrik Rustman, vd på Masscreation.

För mer information kontakta:

Peter Austler, marknadschef Beijer Byggmaterial
peter.austler@beijerbygg.se

Patrik Rustman, vd Masscreation
patrik@masscreation.se

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 66 byggvaruhus över hela Sverige. Beijer Byggmaterial förser både byggproffs och hemmasnickare med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet.

Beijer Byggmaterial omsätter 5,5 miljarder SEK och har ca 1400 anställda. Beijer ingår i DT-Group som i sin tur ingår i koncernen Wolseley plc, som är den ledande leverantören av byggnadsmaterial och byggtjänster i Europa och Nordamerika.