Nästa vecka slår vi upp portarna! Välkommen på pressvisning av  vårt nya stora byggvaruhus i Borås

Nästa vecka slår vi upp portarna! Välkommen på pressvisning av vårt nya stora byggvaruhus i Borås

Beijer Byggmaterial expanderar och flyttar till ett nytt toppmodernt byggvaruhus på Industrigatan i Borås. Varuhuset placeras i det nya handelsområdet för yrkesbutiker på Ramnaslätt utmed riksväg 40.

Flytten är i full gång och i slutet av nästa vecka slår vi upp portarna med invigningsfest i flera dagar. Innan vi gör det så vill vi bjuda till pressträff där ni får se våra nya lokaler och höra om våra utsikter framåt. Bland annat så anställs sju nya personer för att kunna driva det nya byggvaruhuset. På plats kan ni träffa några av dem och vår filialchef Richard Bertilsson.

Välkommen
Tisdagen den 27 februari
Klockan 10.00
Industrigatan 12, Borås

Historiskt sett är Beijers varuhus i Borås en av ursprungsanläggningarna inom koncernen. Under 1970-talet var den navet i Beijers verksamhet i Västsverige med en helt egen husproduktion.

De flesta av Sveriges största byggentreprenörer handlar i dag av Beijer Byggmaterial, vilket gör oss till en ledande partner mot den professionella byggbranschen. Med den högsta kundnöjdheten på butiksservice ser vi fram emot att möta nuvarande och nya kunder i vår nya butik i Borås och fortsätta bygga Beijer Byggmaterials starka varumärke.

För ytterligare information / frågor:
Richard Bertilsson, filialchef Borås
richard.bertilsson@boras.beijerbygg.se