Mats Holme ny VD för Belysningsbranschen

Mats Holme ny VD för Belysningsbranschen

Branschorganisation Belysningsbranschens VD, Magnus Frantzell går, efter en lång och trogen tjänst, i pension till sommaren 2014. Styrelsen har nu utsett hans efterträdare, Mats Holme, 57 år.

Mats är civilingenjör från KTH, linjen för väg- och vatten med byggnadsekonomisk inriktning. Den tekniska utbildningen har han senare kompletterat med en 2-årig marknadsekonomutbildning på IHM Business School.

Mats har tidigare erfarenhet som produktchef på Alcro Färg med tyngdpunkt på utveckling, miljö-anpassning och marknadsföring av inomhusfärgprodukter för konsument- och yrkesmålerimarknaden. Sedan hösten 2001 har Mats arbetat som ansvarig för olika branschföreningar som organiserar leverantörsföretag inom områdena konsument- och proffselektronik, industriell automation samt medicinteknik på Stiftelsen Branschorganisationernas Kansli. Med den bakgrunden tycker Mats, som har ett utpräglat intresse för teknik- och miljöfrågor samt för kommunikation och marknadsföring, att det ska bli mycket inspirerande att arbeta med de aktuella branschfrågorna inom med El- och belysningsbranschen.

Mats Holme tillträder sin tjänst den 1 juni.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För mera information vänligen kontakta: Mats Holme, telefon 076-547 48 20, e-post: mats.holme@belysningsbranschen.se eller Mervi Rokka, kommunikationsansvarig, telefon: 070-211 45 41, e-post: mervi.rokka@belysningsbranschen.se