Bemanningsgalan 6 år

Efter 6 år kan Bemanningsgalan med all rätt kallas ”årlig”. I maj är det återigen dags att ägna en kväll åt att fira branschen tillsammans med medlemmar och andra intresserade gäster. Som vid alla andra galatillfällen värda namnet delar Bemanningsföretagen även ut ett pris under kvällen till någon som på ett eller annat sätt gjort sig förtjänt av att uppmärksammas.

Bemanningsföretagens Upplysningspris för 2016
Under åren har det så kallade Upplysningspriset förärats såväl branschens kritiker som dess förnyare, liksom barnboksförfattare och forskare. Bredden känns representativ för branschen, och det är nog en och annan som överraskats av juryns val genom åren. Vi har fått ett antal intressanta förslag till årets pristagare, och vet att det kommer att vara en värdig vinnare även denna gång.

Världsomfattande omprofileringsarbete i bemanningsbranschen
I år kommer en internationell gäst att berätta om det spännande världsomfattande omprofileringsarbete som pågår i bemanningsbranschen i detta nu. Nya tjänster har utvecklats, nya yrkesområden tillkommit och - inte minst - en mängd nya kunder har börjat använda sig av branschens expertis.

Bemanningsbranschen består inte längre bara av de klassiska inhoppen som många förknippar den med, utan griper över ett växande antal funktioner och levererar fler och större lösningar på arbetsmarknaden. I spåren på detta kommer de internationella organisationerna bland annat att byta namn, för att bättre spegla branschen. På Bemanningsföretagen följer vi det här arbetet med stort intresse

Tidigare mottagare av Bemanningsföretagens pris

2011 Sam Dandemar, egenföretagare, tidigare ombudsman inom HTF och Unionen.
2012 Darko Davidovic, förbundsjurist vid IF Metall
2013 Johan Möller, bemanningsanställd