Påminnelse: Nominera till Bemanningsföretagens kritikerpris

För två år sedan instiftades Bemanningsföretagens kritikerpris. Kritiken kan komma från politiker, journalister eller andra opinionsbildare.

– Bemanningsbranschen är här för att stanna, och syftet med priset är att uppmärksamma de av våra kritiker som genom en konstruktiv dialog bidrar till att föra diskussionen om bemanningsbranschens verksamhet framåt, säger Henrik Bäckström, förbundsdirektör på bransch- och arbetsgivarorganisationen Bemanningsföretagen.

Precis som den konstruktiva kritiken i forskningsvärlden är grundbulten för att föra forskning framåt, tillämpar vi i bemanningsbranschen motsvarande filosofi.

– Ibland kan en svidande konstruktiv kritik kännas hård för en forskare. Samtidigt är den inputen otroligt viktig för att forskare gemensamt finner lösningar på forskningsproblem, säger Henrik Bäckström.

Tidigare pristagare är Sam Dandemar från Unionen och Darko Davidovic från IF metall. Bemanningsföretagens kritikerpris delas ut vid Bemanningsföretagens galakväll den 21 maj 2013.

Gå in på Bemanningsföretagens kritikerpris och nominera den eller de personer du tycker förtjänar att utses till pristagare. Senast den 8 april måste vi ha din nominering.

Henrik Bäckström, förbundsdirektör

Mobil 070-345 69 68