Bemz jordnära Tegnér Melange – den melerade kollektionen välkomnar nya naturfärger inför hösten

Bemz fortsätter att bredda sin populära kollektion Tegnér Melange med tre nya naturfärger: Pearl White, Rosewood och Umbra. Ett komplement till de redan 12 existerande färgerna.Tegnér Melange är en lyxig kollektion av melerade tyger, vävt av naturliga fibrer i olika färgtoner, som utvecklades tillsammans med en vävare strax utanför Venedig. Serien blev snabbt en av Bemz mest älskade tyger och idag står den för 10% av Bemz försäljningen.

Strukturen i Tegnér Melange som erbjuds i femton lättmatchade färger ger en vacker lyster och fascinerande färgeffekter. Färgerna upplevs som mjuka då ytan är melerad och har struktur, vilket underlättar att införa stark färg i ditt hem utan att det dominerar rummet. Överdrag i Tegnér Melange skapar en djärv men mjukt inbjudande känsla och passar lika bra för vintageinspirerade stilar som moderna urbana interiörer.

• fåtöljöverdrag
  • ikea
  • ikea överdrag
  • sofföverdrag
  • överdrag

Bemz grundades i Stockholm 2004 av kanadensiska Lesley Pennington. Året därpå startade försäljningen av designade överdrag för Ikea-soffor och –fåtöljer till kunder över hela världen. Bemz tyger är speciellt utvalda för sin höga kvalitet i naturmaterial och alla överdrag kan tvättas i maskin. Produkterna handlas på hemsidan, www.bemz.com, där man även kan man beställa hem gratis tygprover på sina favoriter. I december 2009 öppnade Bemz Inspiration Store på Odengatan 22 i Stockholm - butik och inspirationsverkstad i ett. Bemz breda sortiment med egna tyger och kända designers som brittiska Designers Guild, finska Marimekko, svenska Bantie och Lisa Bengtsson erbjuder stor variation och valmöjlighet. Alla produkter, tyger och överdrag, kan matchas och kombineras fritt med varandra för en maximalt personlig look. Under 2011 utökades sortimentet till att omfatta även sovrumsprodukter.