Robert Östman, ny vd för Beneli AB

Beneli AB är glada att meddela att vi expanderar och förstärker vår ledningsgrupp i och med utnämningen av en ny VD från 1 oktober 2014. Robert Östman kommer till oss från Enercon där han har haft befattningen som VD för service och installation.

Med utnämningen av Robert som VD fortsätter Beneli att växa och utveckla som företag. Efter att ha flyttat till nya lokaler under sommaren förra året och mer nyligen fusionerat våra verksamheter Rotakett och AdhTech till ett bolag – Beneli AB – har vi utökat vår verksamhet. Vi har nått en årlig omsättning väl överstigande SEK 100 miljoner och förstärker nu vår ledningskapacitet

Robert har bred erfarenhet från sitt arbete i ledande positioner inom Enercon och flera andra företag, som t.ex. Great Security, Kone och VM-Data. Hans uppdrag blir nu att kontinuerligt integrera och vidareutveckla Benelis verksamhet.

Det är vår ambition att intensifiera vår dialog med marknaden via våra kunder och leverantörer. Vi känner att vi har en styrka i vår förmåga att kombinera de samlade erfarenheter vi har inom grafik och tekniska produktområden och därigenom erbjuda nya spännande möjligheter till våra kunder genom nya materialkombinationer och sofistikerade utskrifts- och konverteringstekniker.

Anders Eliason, vår tidigare VD, som skaffat sig en stor erfarenhet under de senaste 20 åren, kommer att gå vidare till positionen senior director med utmaningen att öka utvecklingen av trycktekniker, material och konvertering.

Som en ledande medlem av styrelsen, kommer Anders, tillsammans med Bengt Eliason och Anna Vo-Van, bibehålla företaget som en familjebaserad organisation i teknikens framkant.

GÖRAN SJÖHOLM

Styrelseordförande