Bengt Dahlgren Brand & Risk Finns nu i Jönköping

Bengt Dahlgren Brand & Risk Finns nu i Jönköping

Hösten 2012 etablerade Brand & Risk sin verksamhet i Jönköpingsregionen med kontor i Huskvarna.

SEDAN ETT ANTAL ÅR har brand- och riskuppdragen i norra Småland hanterats främst av brandingenjörer från kontoren i Skövde och Linköping. En ökad beläggning både i Linköping och i Skövde har gjort det svårt att hinna med alla uppdrag. Kombinerat med insikten att Jönköpingsregionen expanderar stort under kommande år, har gjort det lämpligt att etablera verksamheten lokalt.

Kontoret i Huskvarna är ungt, men med medarbetare som varit i branschen länge har vi i dagsläget brand- och riskkompetens med verksamhet inom byggnadstekniskt brandskydd samt systematiskt brandskyddsarbete.

Kundunderlaget finns runt om i norra och mellersta Småland och är organisationer som industrier, kommuner, landsting, bostads- och fastighetsbolag, arkitekter samt entreprenörer.

Några av de mer kända projekten i Jön-köping är Kv. Atollen, där det centralt byggs butiker, kontor, bostäder och parkeringshus, samt ombyggnad av John Bauer Hotel. I båda fallen har Bengt Dahlgren Brand & Risk projekterat brandskyddet.

Kontoret är samlokaliserat med Ingemar Johansson Ingenjörsbyrå, en välkänd VVS- och kylkonsultbyrå och finns i Junex-huset på Grännavägen 24 i Huskvarna.

FAKTA | BRAND & RISK JÖNKÖPING

Kontaktuppgifter finns på:

www.bengtdahlgren.se

/sv/kontakta-oss/28/jonkoping

Fakta Bengt Dahlgren Brand & Risk
Bengt Dahlgren Brand & Risk är ett av 6 dotterbolag och består idag av 40 stycken Brand-, Risk- och Sprinkleringenjörer.