Sveriges förmånligaste arbetsgivare utsedda

Igår utsågs Sveriges förmånligaste arbetsgivare under ett event på Hotel Rival i Stockholm. I rankingen, där över 100 bolag med sammanlagt 100.000 medarbetare deltagit, har bolagen blivit bedömda för det förmånserbjudande de erbjuder sina medarbetare.

Förmånserbjudandet rankas i ett så kallat Benify Score. Bedömningen tar hänsyn till ett 40-tal faktorer, bland annat utifrån hur förmånerna passar olika generationer samt uppfyller olika kategorier som hälsa, work-life balance, pension, försäkringar och mobilitet.

- Våra kunder är redan bland Sveriges bästa arbetsgivare. Benify Score visar vilka som ligger i framkant när det gäller sitt förmånserbjudande, säger Matthias Andreasson på Benify, som har ansvarat för undersökningen.

De arbetsgivare som blivit utsedda till Sveriges förmånligaste är:

Kategori Stora bolag (+1000 anställda)
E.ON - för sitt strategiska arbete med förmåner där det är tydligt att det finns en Employer Branding tanke bakom varje beslut.

Kategori Medelstora bolag (201-1000 anställda)
The Absolut Company - för sitt förträffliga arbete med att skapa förmåner som passar även generation Y & Z.

Kategori Mindre bolag (1-200 anställda)
Omega Pharma - för sitt enastående fokus på work-life balance.

• benify
  • sverigesförmånligastearbetsgivare

Benify hjälper företag att administrera, utveckla och synliggöra sina samlade förmåner och kompensationserbjudanden.Företaget har bland annat 18 av Sveriges 30 största företag som kunder och totalt använder hundratusentals anställda Benifys system varje månad. Benify grundades 2004 och har idag över 300 anställda i 8 Europeiska länder.