Umeåföretag kammar hem stororder

I september 2015 gick David Overall in som VD och delägare i Berg Kapell tillsammans med Niklas Nordlund och Magnus Forslund från Norrlands Hall & Kapell i Timrå. Sedan dess har personalstyrkan utökats från sex till tolv man.

Vi har fått in ett riktigt stort jobb som kommer att hålla oss sysselsatta fram till semestern. Det har skapat en trygg känsla för vår personal, berättar David Overall.

Ordern innebär att Berg Kapell ska bygga 22st kapellskåp, dvs trailers, åt Sandahls långtradare. Sandahls har bland annat Schenker som uppdragsgivare och är ett av Sveriges största åkerier.

Lätthanterliga och snabböppnande sidodörrar för att effektivisera lastning och lossning var två av kraven Sandahls Goods & Parcel hade när de skulle välja leverantör av kapellskåp.

Claes Ekström, Sandahls Goods & Parcel - De främsta fördelarna vi ser med deras produkter är att de har sidodörrar som är lätthanterliga. De är snabbare att öppna när man ska lasta och lossa, samt att de har en längre livslängd än andra typer av kapellsidor.

Kort och gott så spar de tid och energi. Dessutom är Berg Kapell väldigt proffesionella och lätta att jobba med.

Till denna dag är vårt rykte byggt på vår hängivna inställning till kvalitet, utveckling och service. Vi erbjuder industriella produktlösningar för kunder över hela världen. Alla våra produkter är utvecklade för styrka, hållbarhet och användning, säger VD David Overall, Berg Kapell.

På höger sida av ekipagen har Sandahls Goods & Parcel valt Berg Kapells curtainsides (hel gardinsida) som ger möjligheten att lasta en bredare last då curtainsides ger mer utrymme än vanliga kapellskåp.

Berg Kapells konstruktion av kapellskåp är lättare än ett vanligt skåp, vilket gör att man kan lasta i mer varor utan att överstiga maximal viktgräns. De är bra för att de är lätta att reparera, lätta att stänga vid ojämnt underlag samt att taket givetvis är skjutbart.

Vi har använt vår egen reklamavdelning för att trycka Sandahls och DB Schenkers logotyp på de levererade kapellskåpen, avslutar VD David Overall.