BergendahlsGruppen satsar på sociala medier

Idag sjösätter BergendahlsGruppen en satsning på sociala medier. Syftet är att underlätta kontakten mellan konsumenterna och BergendahlsGruppen och dess butiker. Satsningen är samtidigt ett steg i riktning bort från traditionella mediekanaler.

Från och med idag kan den som vill få information av och om BergendahlsGruppen och dess butiker i fler kanaler på internet. Som komplement till företagets olika webbplatser sprids framöver information även genom Twitter, YouTube, LinkedIn och Facebook.

Satsningen ligger i linje med ambitionen att försöka vara Sveriges mest tillgängliga dagligvaruaktör och att möta konsumenterna där de vill bli mötta.

- Vi vill kommunicera med våra konsumenter på deras villkor, inte utifrån traditioner och så som alla andra gör. Vi räknar med att den här interaktiva satsningen följs av andra inom en snar framtid, säger Peter Mårtensson, ansvarig för sociala medier på BergendahlsGruppen.

Han ser närvaron inom sociala medier på nätet som en hygienfaktor och planerar nu för nästa steg. Istället för att följa marknaden vill han medverka till att konsumenterna upplever att City Gross ligger i framkant när det gäller tillgänglighet på bland annat nätet.

- Kan vi göra det enklare för våra kunder att ha kontakt med oss blir det sannolikt mer attraktivt att handla på City Gross. Därför är satsningen på sociala medier en viktig del i vår nya affärsplan för att försätta ta marknadsandelar, säger Peter Lund, VD på BergendahlsGruppen.

Familjeägda BergendahlsGruppen är med City Gross landets fjärde största dagligvarukedja. City Gross-butikerna erbjuder prisvärd mat och valfrihet med märkesvaror av hög kvalitet. En viktig framgångsfaktor för City Gross är satsningen på att hantera svenskt kvalitetskött i butik. BergendahlsGruppen ligger bakom Matrebellerna, en satsning på att hjälpa fria handlare vinna marknadsandelar lokalt.

För mer information:

Peter Mårtensson, ansvarig för sociala media, BergendahlsGruppen, 0706-69 97 82

www.bergendahlsgruppen.sewww.citygross.se

www.twitter.com (City_Gross_SWE)

www.youtube.com (CityGrossBGAB)

www.linkedin.com (City Gross)

www.facebook.com (City Gross Sverige)

Medieservice: Mikael Lagerwall, 0708-47 21 00 alt mikael.lagerwall@bergendahls.se

Om Bergendahl & Son AB

Bergendahls ägs av tredje och fjärde generationerna i familjen Bergendahl och är en av landets största familjeägda koncerner med hel- och delägda dotterbolag inom dagligvaror, stormarknad, heminredning och mode. Handelsverksamheten består av butikskedjorna City Gross, EKO Stormarknader, Glitter, Granit samt e-handelsföretaget KitchenTime. Därutöver finns en aktiv investeringsverksamhet.

Bergendahl & Son AB
281 21 HÄSSLEHOLM