Emma Tibell är ny jurist hos Bergenstråhle & Partners

Nu stärker vi vårt juristteam ännu mer och kan stolt presentera Emma Tibell som ny kraft hos oss på Bergenstråhle & Partners. Med en masterexamen i affärsjuridik från Linköpings Universitet där ett stort intresse har kretsat kring immaterialrätten i det digitala samhället, blir Emma ett viktigt tillskott i vårt team av duktiga IP-rådgivare med affärsfokus.

Emma har ett brinnande intresse för den kommersiella sidan av immaterialrätten, vilket tydligt genomsyrar hennes arbete, inte minst inom de så viktiga områdena varumärkesrätt och marknadsföringsrätt – två helt avgörande områden när företagen ska lyckas med att kommersialisera sina innovationer och skapa tillväxt. Specifika och ständigt återkommande behov inom dessa områden är kommersiella avtal kring t ex licensiering av rättigheter och andra typer av intäktsgenererande affärsavtal. I sitt proaktiva arbetssätt har Emma definierat sin arbetsdevis ”upprätta avtal som står sig i oväntade situationer”.

Ännu ett erfarenhetsområde är juridisk rådgivning till innovativa startup-företag. Här spänner sig erfarenheten från själva bolagsbildandet till immaterialrätten och vikten av att börja identifiera och prioritera tillgångar och rättigheter i ett tidigt skede. Då ökar chansen att bygga upp större värden i verksamheten.

• Juridik

• bergenstråhle
  • returnoninnovation
  • immaterialrätt