Ljungdalens förskola invigd !

Nyhet   •   Okt 08, 2012 19:25 CEST

I dag har Ljungdalens förskola invigts. Förskolan är sammanbyggd med Ljungdalens skola och de två bildar en enhet. Skolan och förskolan är en satsning på bygden kring Ljungdalen-Storsjö. Det kommunala fastighetsbolaget Bergs Hyreshus AB har stått för vidareutveckling av fastigheten samt projekteringen av bygget. Invigningen ramades in av sång från förskolebarnen som också klippte bandet.

Torsten Medalen, ordförande i verksamhetsnämnden Bergs Kommun invigningstalade efter framträdande av förskolebarnen. Han lyfte fram Bergs Kommuns vilja att satsa i bygden kring Ljungdalen.

Hans Green, VD Bergs Hyreshus, berättade att förutom satsning på ljus och trevlig innomhusmiljö har också en medveten satsning skett på att minska energiförbrukningen och minimera klimatpåverkan i driften av skola och förskola.

Och till sist bjöds det på fika tillsammans med rundvandring i de nya lokalerna, som barnen redan springer hemtamt i.