Åtta nya lägenheter skapas i Svenstavik - inflytt till maj

Bergs Hyreshus AB bygger sedan början av året om lokaler på Violvägen 2 B-C i Svenstavik.
Här skapas åtta nya lägenheter fördelade på fyra stycken 3RoK, två stycken 2RoK och två stycken 1RoK.
Lägenheterna beräknas stå färdiga för inflyttning till senast 2017-05-01.

- Vi har en stor efterfrågan på lägenheter i Svenstavik och det känns väldigt bra att kunna öka antalet lägenheter för uthyrning. Genom detta bidrar vi till att minska bostadsbristen något i Bergs kommun, säger Hans Green, VD Bergs Hyreshus AB

Lägenheterna byggs om i från lokaler som varit HVB hem för ensamkommande asylsökande barn och ungdomar. Alla ytskikt, dörrar m.m. byts, nya kök byggs och trapphusen får en uppfräschning. Standarden blir något högre än i områdets angränsande lägenheter: alla lägenheter får diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare.

• bostadsförsörjning
  • bostadsbrist