Bergs Hyreshus AB välkomnar AB Jan O Mattsson till IT-gården i Hackås

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2016 14:43 CEST

IT-gården, högkvalitativa kontorslokaler i Hackås

Bergs Hyreshus AB välkomnar AB Jan O. Mattsson som hyresgäst i IT-gården i Hackås.

AB Jan O. Matsson har sedan slutet av augusti hyrt plats för ett filialkontor vid IT-gården i Hackås.
Uthyrningen är ett resultat av att Bergs Hyreshus AB själva flyttat till IT-gården och att det numera finns en bemanning i lokalerna.

Som hyresgäst erbjuds man del i konferensutrymmen, sällskapsutrymmen och vid behov även arkiv / lageryta i anslutning till sina kontorsplatser.

- Jag är oerhört glad över den här uthyrningen. Den pekar på att vi har gjort rätt val att flytta till IT-gården. Nu återstår aktivt arbete och tålamod för att bygga vidare på det som jag hoppas skall bli ett företagscenter, säger Hans Green, VD Bergs Hyreshus AB

Fakta om IT-gården
Högkvalitativa kontorslokaler i handtimrat tvåvåningshus. Stora öppna gemensamma ytor i en vinterträdgård samt tillgång till arkiv och lager i källarplan. Givetvis finns bredband. Drygt 1250 kvm kontorsyta och knappa 700 kvm arkiv, serverrum, lager m.m.
Belägen i Hackås, Bergs Kommun

Bergs Hyreshus AB är ett kommunalt fastighetsbolag ägt av Bergs kommun. Bolaget äger och förvaltar drygt 700 lägenheter samt kommersiella-, industriella- och kommunala lokaler. Beståndet finns spritt inom hela Bergs kommun, med en koncentration till centralorten Svenstavik. Bolaget har drygt 20 anställda och har sitt kontor och säte i Hackås.