Inbjudan: 2013-02-20 kl 16:00 tas första spadtaget vid Bergs Hyreshus ABs bygge av Hackås skola

Bergs Hyreshus AB, NCC och Bergs Kommun kommer 2013-02-20 kl. 16:00 att officiellt påbörja återuppbyggnaden efter branden vid Hackås skola.
Första spadtaget tas av kommunalrådet Karin Paulsson tillsammans med barn från Hackås skola och NCC.

I anslutning till första spadtaget kommer också ett informationsmöte att ordnas, dit media, barn och föräldrar vid Hackås skola och allmänhet är välkomna.

Plats: Hackås skola

Dag: onsdagen 2013-02-20

Program:

16:00

Byggstart och första spadtag tillsammans med kommunalrådet Karin Paulsson och barn från Hackås skola.
17:00Informationsmöte om bygget av ny skolbyggnad vid Hackås skola.

Medverkar under programmet gör byggentreprenören NCC, Bergs Kommun samt Bergs Hyreshus AB. Det bjuds på kaffe, korv, saft m.m.

Välkomna!

För mer information:
Kontakta Hans Green, VD Bergs Hyreshus AB, 070-573 52 86

• karin paulsson
  • kommunalråd
  • första spadtag
  • byggstart
  • hackås

Bergs Hyreshus AB är ett kommunalt fastighetsbolag ägt av Bergs kommun. Bolaget äger och förvaltar drygt 500 lägenheter samt kommersiella-, industriella- och kommunala lokaler. Beståndet finns spritt inom hela Bergs kommun, med en koncentration till centralorten Svenstavik. Bolaget har drygt 20 anställda och har sitt säte i Svenstavik.