Jämtlands bygg och hantverk AB kommer att bygga om lokaler till förskolor för Bergs Hyreshus räkning

Bergs Hyreshus AB har 2019-03-25 tecknat kontrakt med Jämtlands bygg och hantverk AB om att bygga om två lokaler till två förskolor i Svenstavik.

Det blir två förskolor om två avdelningar vardera och förskolorna skall vara klara för verksamheten att använda till terminsstart hösten 2019. Byggstart kommer att ske omgående.

- Det är skönt att vi nu får starta byggnationerna. De tillkommande lokalerna behövs verkligen i Bergs kommuns verksamhet och satsningen ligger väl i linje med Bergs Hyreshus intentioner att arbeta med både lokaler och bostäder i samklang för en bra samhällsutveckling, säger Hans Green, VD Bergs Hyreshus AB.

• entreprenad

Bergs Hyreshus AB är ett kommunalt fastighetsbolag ägt av Bergs kommun. Bolaget äger och förvaltar drygt 700 lägenheter samt kommersiella-, industriella- och kommunala lokaler. Beståndet finns spritt inom hela Bergs kommun, med en koncentration till centralorten Svenstavik. Bolaget har ungefär 20 anställda och har sitt kontor och säte i Hackås.