John Talabot till Gallery 2.35:1 tillsammans med Axel Boman

Den 13:e december landar John Talabot i Stockholm för en exklusiv spelning på Berns Gallery 2.35:1. Han turnerar just nu med  DJ-Kicks och spelningen är hans debut på klubben. Under kvällen spelar han tillsammans med P3-Guld nominerade Axel Boman som nyligen släppte sitt kritikerrosade album “Family Vacation”. Passande nog har Talabot och Boman ett samarbete på DJ-Kicksskivan som går under namnet Talaboman.

Ända sedan John Talabot släppte sin debut EP “My Old School” på Permanent Vacation 2009 har branschen fått upp ögonen för hans eklektiska och originella sound. I och med uppföljaren “Sunshine” fick tungviktare som Jamie XX och James Murphy upp ögonen för den unge producenten. Under 2012 fick Talabot sitt stora genombrott med debutalbumet “fIN” som släpptes på Permanent Vacation och hyllades av Rough Trade och The Guardian. Sedan dess har han turnerat jorden runt, bland annat som förband för XX, och kurerat sitt skivbolag Hivern Discs. Idag ses han som en av de absolut intressanta artisterna inom den elektroniska scenen och nu gör han alltså sin debut på Gallery 2.35:1 tillsammans med Axel Boman.

• nattliv