Shoppa på Style it Forward och gör skillnad!

Söndagen den 29 november är det återigen dags för succéeventet Style it Forward på Berns i Stockholm där kläder, accessoarer och inredning säljs till förmån för Hungerprojektets arbete med att avskaffa hunger och fattigdom. I pop up-butiken kan besökare fynda varor från välkända märken till oslagbara priser och samtidigt vara med och bidra till en bättre värld.

Hungerprojektet arrangerar för tredje året i rad modeeventet Style it Forward på Berns i syfte att samla in pengar till det viktiga arbetet med att avskaffa hunger och fattigdom till 2030. Det finns idag ett starkt engagemang och en vilja hos civilsamhället att hjälpa till och på Style it Forward får besökarna en möjlighet att göra skillnad med stil.

Över 40 välkända modemärken har valt att skänka föremål till pop up-butiken på Berns och ett flertal andra företag har hjälpt oss att få ihop detta event. Tillsammans har vi skapat en pop up-butik där kunderna har möjlighet att handla mode samtidigt som de är med och stöttar kvinnligt entreprenörskap i Afrika, Asien och Latinamerika.

"Det känns kul att för tredje året i rad kunna bjuda in till Style if Forward på Berns tillsammans med Hungerprojektet. Att få lyfta svenska varumärken och samtidigt bidra till en bättre värld känns viktigt. Vi ser fram emot att tillsammans med besökarna slå försäljningsrekord i år", säger Håkan Ullberg, Marknadschef på Berns.

Hungerprojektet investerar i människors drivkraft och tror på varje individs unika förmåga till förändring. För fyrahundra kronor kan en kvinnlig entreprenör få stöttning, coaching och utbildning genom Hungerprojektets programverksamhet och detta menar vi är nyckeln till hållbar samhällsutveckling. Så skapas bestående förändring och äkta framtidstro. Att handla sina julklappar på Style it Forward är därför att ge dem ett extra värde.

#styleitforward2015

Plats: Berns, Stockholm

Datum: Söndag, 29 november

Tid: 13:00-16:00

Facebook: https://facebook.com/styleitforward

Instagram: @style_it_forward

För frågor angående Style it Forward, vänligen kontakta:

Mia Lundberg

projektledare Style it Forward

E-post: styleitforward@hungerprojektet.se

Tel: 0723194892

För frågor angående Berns, vänligen kontakta:

Emelie Sandahl

E-post: Emelie.Sandahl@berns.se

Tel: (0)73 521 52 09

• Stockholm

verksamheten med sig en fantastisk historia.  Här har människor från världens alla hörn träffats för att uppleva banbrytande konst, mode, musik, mat, design och mycket mer. Huset rymmer restaurangerna Berns Asiatiska, Berns Bistro & Bar, Berns Hotel, festvåningar och en legendarisk konsertscen.