Besikta Bilprovning öppnar nu i ny lokal i Visby

Pressmeddelande   •   Jan 16, 2020 14:24 CET

Den 22 januari öppnar Besikta Bilprovnings i nya lokaler i Visby

Besikta Bilprovning utökar sin nuvarande verksamhet i Visby och flyttar till en bättre anpassad lokal. Den nybyggda stationen innebär att man kommer att kunna ta emot större och tyngre fordonstyper än tidigare. Stationen öppnar på Greta Arwidssons Gata 35 den 22 januari.

Nu är det dags att slå upp portarna till Besikta Bilprovnings nya lokal i Visby. Den 22 januari öppnar man i en nybyggd lokal i närheten av köpcentret Stenhuggaren på adressen Greta Arwidssons Gata 35 i Visby. Lokalen och den nya utrustningen innebär en ökad kapacitet och tillgänglighet för både privat- och företagskunder.

– Vi flyttar till en helt ny lokal som kommer att kunna ta emot alla lätta fordonstyper, säger Stationschef Michael Lövdahl. Vi har tidigare inte kunnat erbjuda husvagnskunder tid i Visby, men kommer nu att kunna besikta personbilar, lastbilar, husbilar, husvagnar och släp upp till 3 500 kg samt motorcyklar.

Stationen kommer även att kunna erbjuda registreringsbesiktningar – något som i dagsläget endast utförs i Stånga, men som nu blir tillgängligt även i Visby.

Förutom att stationens tillgänglighet ökar, är lokalerna mer anpassade för kunderna och innebär även en bättre arbetsmiljö för personalen med omklädningsrum, kontorsutrymmen och lunchrum.

Läs mer på besikta.se

Besikta är en av de större bilprovningsaktörerna i Sverige och driver idag 174 besiktningsanläggningar på 146 orter runt om i Sverige. Företagets ca 600 anställda besiktar de flesta typer av fordon, allt ifrån personbil, motorcykel och husvagn till tunga lastbilar, bussar och släp. Besikta är ackrediterat av Swedac för genomförande av den lagstadgade kontrollbesiktningen och registreringsbesiktningen, både för lätta och tunga fordon. Företaget har satt en säkrare standard för bilprovning i Sverige. Därför ingår utökade kontroller av ABS- bromsar och krockkuddar, utöver den ordinarie kontrollbesiktningen av personbilar. Dessutom erbjuds tilläggsbesiktningar med utökade kontroller av elektronik, däck och vätskor för ökad säkerhet, hållbarhet och totalkostnad över tid.

Kommentarer (0)

Kommentera