Furnipart + kaschkasch nu hos Beslag Design

Nyhet   •   Aug 27, 2019 08:00 CEST

Beslag Design lanserar en ny serie i gjutjärn med design från prisbelönta kaschkasch och kamperform. Kollektionen är inspirerad av enkla former och ger ett stilrent utryck.

Beslag Designs nya katalog innehåller hundratals olika artiklar för hemmet och för alla rum. I katalogen visas ett trettiotal nyheter, där ibland en ny serie i gjutjärn från Furnipart. Formgivarna bakom de fyra nya handtagen i gjutjärnskollektionen är danska Kamper Form och tyska kaschkasch.

Designsamarbete med prisbelönta kaschkasch

Det danska designbolaget Furnipart har startat ett samarbete med den prisbelönta tyska designduon kaschkasch. kaschkasch har tidigare designat för varumärken som HAY, Normann Copenhagen och Zeitraum för att bara nämna några. Designduon är kända för sina tidlösa projekt och handtag Ink och Pen som är två av fyra nya handtag i gjutjärnskollektionen är ännu ett bevis på deras förmåga att skapa innovativa och uttrycksfulla projekt.

Kamperform - Pagoda

Handtag Pagoda är designat av danska kamperform och finns i två olika storlekar. Kamperform försöker alltid att hitta ärlighet, hållbarhet, kvalitét och kärlek i formen på sina handtag och knoppar. I den här designen har materialet i gjutjärn fått lägga grunden, den ger en struktur till designen vilket gör handtagen både stilrena och inbjudande.

Mångsidigt sortiment och det allra senaste

Beslag Design har som mål att alltid ligga steget före med det allra senaste i inredningstrender och den nya gjutjärnskollektionen passar perfekt in i tiden.

- Vi letar ständigt efter nya trender och tendenser som kan sätta en standard i köks- och badrumsindustrin och därför var det ingen tvekan om att vi skulle ta in den nya gjutjärnskollektionen i vårt sortiment. Att det dessutom är ett designsamarbete med prisbelönta kaschkasch gör oss ännu stoltare att kunna presentera nyheten, säger Pär Winberg, VD på Beslag Design.

Missa inte! Nyheten Luck är också designade av kaschkasch. De rundade kanterna på handtaget gör designen både varm och feminin. Handtaget finns i två storlekar och tre olika utföranden, ett modernt men ändå klassiskt handtag – så elegant.

Bläddra i broschyren för gjutjärnskollektionen här eller se hela sortimentet av handtag och knoppar här

Kommentarer (0)

Kommentera