TA’OR BOX hos Beslag Design

Beslag Design lanserar TA’OR BOX på den svenska marknaden – ett helt nytt prisvinnande lådkoncept där inga verktyg behövs för att sätta ihop en låda efter eget val. Smart system som har framtiden för sig.

TA’OR BOX är ett helt nytt lådkoncept i trä, som kombinerar design och kvalitet med valfrihet i färger, material och dimensioner. Det speciella lådsystemet kommer nu att finnas tillgängligt i Sverige genom Beslag Design.

Patenterad teknik
Lådorna sätts ihop enkelt och blixtsnabbt med ett klick, tack vare en avancerad tillverkningsteknik som kallas Threespine®, utvecklad i samarbete med Välinge Innovation. Det är ett smart och flexibelt klicksystem med en låsning helt utan verktyg, lim eller skruv.

Resultatet blir en minimalistisk design med perfekt raka kanter och utan skruvhål. Handgjord high-tech som sätts ihop på max 60 sek. Lådans kärna är av HDF med en känsla av att vara tillverkad i massivt trä, eftersom fanérets kanter inte syns för blotta ögat. Detaljer som inte syns, men som definitivt märks.

Konsten att förvara
TA’OR BOX erbjuder ett nästintill oändligt antal variationsmöjligheter, mer än 6 miljoner. Lådorna är flexibla i storlek och levereras i alla djup mellan 250–750 mm och för samtliga Legraboxhöjder.

Designkombinationerna är många. Olika träfanér (valnöt, ek, lönn, björk etc) kan mixas och matchas med laminat i svart, vitt och grått. Finns även i tvåfärgade kombinationer med svart insida och utsida i valnöt exempelvis.

Lätt att kombinera och lätt att variera, med andra ord. Både vad gäller storlek och utseende. Lådorna kan även fås med egen lasergraverad logotyp.

Konfigurator på webben
Med en konfigurator får man möjlighet att testa storlek och utförande och ser priset direkt, vilket är en fördel om man vill laborera med olika lösningar. Konfiguratorn nås via beslagdesign.se. Även leveranserna är otroligt snabba. Lådorna produceras dagen efter att kunden har lagt sin order.

–Vi är väldigt glada över att komplettera vårt sortiment med detta unika koncept. Och så är lådorna så otroligt välgjorda, smarta och snygga. Det är sådant vi uppskattar, säger Hans Bergström, vice VD och produktchef på Beslag Design.