Larmhantering i smartphone på Carlanderska

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2017 08:25 CET

Vårdkommunikation med mjukvara och smartphones.

Carlanderskas nybyggda vårdblock rymmer främst teknikkrävande verksamheter såsom röntgen och operationsavdelning. Tillbyggnaden uppgår till ca 7000 kvm fördelat på fem våningsplan inklusive källare. Vårdkommunikationslösningen är BESTadapt® - en avancerad mjukvaruplattform som integrerats med ett nyinstallerat kallelsesystem BEST IQ®.

I det nya vårdblocket har personalen dessutom bärbara arbetsredskap i form av smartphones som via appen BESTmate® integrerats mot mjukvaran och ger personalen möjlighet att arbeta närmare patienterna med funktioner som larmhantering, uppgiftshantering och planering direkt i vårdpersonalens smartphones. Mjukvaran ger även verksamheten tillgång till en mängd smarta funktioner som statistik, logg, statusöversikt, digitala anteckningar, säker meddelande/chatt och kontaktfunktion mellan kollegor.

Samtidigt som man utrustat det nya vårdblocket med det senaste inom vårdkommunikation har man även uppgraderat sina befintliga avdelningar till kallelsesystem BEST IQ®. Man har på så sätt fått en helhetslösning som är driftssäker och förberedd för framtida eventuella kompletteringar.

BEST Teleprodukter AB är idag marknadsledande i Skandinavien inom området vårdkommunikation och överfallslarm för vårdsektorn. Företaget, som grundades 1979, utvecklar, formger och marknadsför produkter inom vårdkommunikation. BEST är representerat genom dotterbolag eller återförsäljare i Europa, USA och Asien med huvudkontor på BEST Center i Göteborg.