Best Transport växer igen! Förvärvar Mats & Anders Bud AB i Göteborg.

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2015 06:30 CET

Best är ett av Sveriges ledande bud- och transportföretag och driver på utvecklingen i branschen. Bolagets verksamhet har under de senaste åren präglats av en offensiv förvärvsstrategi parad med stark organisk tillväxt. Best växer nu ytterligare i Västra Götaland genom förvärvet av Mats & Anders Bud AB.

M&A Bud etablerades 1999 och har byggt upp en nöjd kundbas kring ett väl fungerande nät av bud och transporter. Inriktningen är traditionell budservice och transporttjänster åt små till medelstora företag i Storgöteborgsområdet. Bolaget sysselsätter tio fordon och omsätter 10 miljoner SEK under 2015.

M&A blir ett välkommet tillskott till vår verksamhet i Göteborg säger Best Transports vd Peter Lennartsson. Samgåendet ger båda bolagens kunder ett utökat tjänsteerbjudande och gemensam service i Storgöteborg och övriga Sverige.

M&As båda grundare fortsätter inom Best. Anders Andreassen med sälj och affärsutveckling och Mats Dillner tar plats i Best nya terminal i Kallebäck, som öppnar vid årsskiftet.

Våra kunder kan lita på att vi fortsatt månar om dem, och att de fortfarande kommer möta sina favoritchaufförer säger M&As grundare Anders Andreassen.

Mer information:

Best sätter en ära i att erbjuda prisvärda bud snabbt och effektivt på flera av Sveriges viktigaste marknader. Alltid till rätt person, alltid vid rätt tidpunkt, alltid med ett leende. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Luleå.

Välkommen till besttransport.se !

Kommentarer (0)