BETONMAST ETABLERAR ANLÄGGNINGSVERKSAMHET I SVERIGE

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2019 10:49 CEST

Jens Andréasson, VD Betonmast Anläggning

Byggföretaget Betonmast expanderar och etablerar nu en anläggningsverksamhet i Sverige.

Efter framgångsrika satsningar i Göteborg, Malmö, Mälardalen och Stockholm startar byggföretaget Betonmast upp en renodlad anläggningsverksamhet i Sverige. Betonmast, vars rötter finns i Norge, har sedan starten i Sverige 2014 vuxit snabbt med god lönsamhet.

– Vårt mål har sedan starten i Göteborg 2014 varit att skapa stora värden och ha kul på vägen, säger Mattias Gustafson, VD för Betonmast Sverige. De senaste åren har vi visat att vi är en aktör att räkna med i byggbranschen. Nu ska vi göra samma sak när det gäller anläggning. En anläggningsverksamhet är ett naturligt nästa steg.

Precis som de övriga dotterbolagen blir Betonmast Anläggning ett eget aktiebolag. VD för Betonmast Anläggning blir Jens Andréasson som kommer närmast från en karriär inom Implenia och dessförinnan Svevia och Peab. Jens Andréasson tillträder sin tjänst i augusti 2019.