BETONMAST GÖTEBORG BYGGER LÄGENHETER I FJÄLLBO PARK ÅT FRAMTIDEN BYGGUTVECKLING

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2019 13:00 CEST

Illustration: Okidoki Arkitekter

Betonmast Göteborg har fått uppdraget av Framtiden Byggutveckling att bygga 75 hyreslägenheter vid Fjällbo Park i Utby. Ordervärdet ligger på 97 miljoner kronor.

Betonmast Göteborg ska bygga 75 hyreslägenheter vid Fjällbo Park i Utby på uppdrag av Framtiden Byggutveckling i en utförandeentreprenad. Lägenhetsstorlek varierar från ett till tre rum och kök och fördelas i tre femvåningshus med tegelfasad. Området ligger nära skolor, väl utbyggd kollektivtrafik och ett populärt friluftsområde. Parkområdet runt omkring bevaras och utvecklas med grönska, vatten med spångar och kullersten för att skapa en trevlig gårdsmiljö.

- Vi är mycket glada över att kunna tillföra 75 hyreslägenheter i ett mycket fint område där det finns många goda boendekvaliteter. Vi ser fram emot att göra det här tillsammans med vår entreprenör Betonmast, säger Henrik Jarledal, projektchef på Framtiden Byggutveckling.

- Det är oerhört roligt att ännu en gång få förtroendet att genomföra ett projekt tillsammans med Framtiden Byggutveckling, säger Stefan Strömberg, VD på Betonmast Göteborg. Fjällbo Park har ett stort social- och byggnadshistoriskt värde och det ska bli spännande att få skapa nya bostäder här.

Familjebostäder kommer att äga och förvalta de färdigställda bostäderna vid Fjällbo Park. Byggstart beräknas till hösten 2019 med inflyttning i slutet av 2021.