Bowlingoddsen: Team Pergamon vinner elitseriens grundserie

På lördag den 17 september spelas andra omgången av elitserien i bowling. Enligt färska odds från spelbolaget Betsafe är Team Pergamon storfavoriter att vinna årets grundserie, tätt följt av Team Clan BK. Betsafe är först ut och ensamma om att erbjuda odds och spel på bowling.

Svenska bowlare har rönt stora framgångar internationellt. Många av världens bästa bowlare, spelar eller har spelat, i Sverige och den svenska Elitserien. Ett 20-tal utländska proffsspelare är även registrerade hos de svenska serielagen.

”Den mest framgångsrika svenska bowlaren är just nu 21-åriga Jesper Svensson från Vimmerby, som förra året utnämndes till PBA:Rookie of the year. Jesper leder just nu snittligan på 228,09 i snitt per serie på den amerikanska proffstouren. Mycket talar för att han kommer utnämnas till det prestigefyllda PBA: Player of the year”, säger Erik Lindberg, oddsexpert på Betsafe.

Jesper Svenssons svenska klubblag Team Pergamon är storfavoriter att vinna elitseriens grundserie och spelas till låga 1,50 gånger pengarna. Team Clan BK ger 2,85, följt av Team Alingsås BC som ger 500 kronor tillbaka vid en satsad hundralapp om de slutar högst upp i serien efter de 22 omgångarna.

”Team Pergamon är utan tvekan starkast. De har vunnit serien de sju senaste åren och även om de inledde säsongen med en förlust hemma mot AIK talar mycket för att de vinner serien även i år”, säger Erik Lindberg.

Förutom vinnarodds kommer Betsafe även erbjuda odds på alla elitseriematcher under säsongen. På lördag är Team Clan lågoddsare att vinna hemma mot FH Engelholm. Och Team Pergamon ser ut att dra det längsta strået i matchen mot nykomlingen IKW Köping BK.

Alla Betsafes odds på bowling-säsongen: https://www.betsafe.com/sv/odds#/#/Mainmarket/13609

Elitserien vinnarodds 2016-17:

Team Pergamon: 1.50