Axelsson blir årets hockeybuse

När den tjeckiske ärkebusen Roman Vopat nu lämnat Leksand och allsvenskan ligger vägen öppen för seriens övriga tuffingar att ta hem den mindre smickrande busligan. Favorit i Vopats frånvaro blir Västerås IK:s Emil Axelsson, tvåa i förra säsongens utvisningsliga.

- Emil är en ung och tuff spelare som inte viker ner sig i första taget. Han har nu vuxit in i den allsvenska kostymen och vi tror att han kommer att smälla på rejält även i år, säger oddssättare Fredrik Näsberg från spelbolaget Betsafe.com och erbjuder 7,5 i odds på Axelsson.
Utöver Emil Axelsson tippas Jonathan Bremer, Troja (8 i odds) och Alexander Ribbenstrand, Almtuna (9 i odds) ligga högt upp i årets utvisningsliga.
Jonathan Bremer är ny från Skövde och han lär visa upp sina småfula tricks även i Allsvenskan. Ribbenstrand är en ung och lovande tvåvägsspelare som ofta spelar med lite väl små marginaler.
- Bremer är ett riktigt kraftpaket som hämtats från Skövde IK inför säsongen. Förra året var han den mest utvisade i division 1E och vi tror inte att han kommer vara blyg för botbänken i år heller. Alexander Ribbenstrand är ung och hetlevrad, han kan ofta bli lite smågrinig på isen och därför tror vi att han några kliv upp från sin tiondeplats i förra säsongens busliga, menar oddssättaren från Betsafe.

Flest utvisningsminuter i Hockeyallsvenskan 08/09, odds från Betsafe.com:
Emil Axelsson (Västerås) 7,50
Jonathan Bremer (Troja) 8,00