Betsafe.com blir ny officiell sponsor till Gumball 3000-rallyt 2010

Spelbolaget Betsafe.com är tillsammans med Puma och Monster Energy Drink nya officiella sponsorer för det världs- och ökända Gumball 3000, som kommer att köra runt i världens häftigaste bilar till bland annat Stockholm och New York. Gumball 3000 omfattar 120 av världens mest fantastiska bilar, tar sju dygn, är 3000 miles långt och har idel världsstjärnor från sport- och nöjesvärlden i förarsätet.

Tidigare år har allt ifrån David "Knight Rider" Hasselhoff i specialbilen "KITT" till Shejk Mohammed, Snoop Dogg, Tony Hawk, Hugh Hefner, Dennis Rodman, Daryl Hannah och Jackass-gänget antingen varit med och kört eller underhållit. Och nu kommer Gumball 3000 alltså för första gången till Sverige och Stockholm.

- På Betsafe.com är vi superstolta över att vara en del av Gumball 3000. Det är helt unikt, kreativt, spännande och lite av kult och går hand i hand med vårt möjlighetsfokuserade varumärke. Det kommer att bli en helt fantastisk vecka för alla som gillar äventyr, utmaningar, rockstars, världsstjärnor och tokiga upptåg, säger Henrik Persson CEO på spelbolaget Betsafe.com.

Betsafe kan redan lova en rad uppseendeväckande aktiviteter under Gumball 3000-veckan, som startar den 1 maj i London och sen kör till Amsterdam, Köpenhamn och Stockholm innan alla 120 ekipagen med förare flygs med enorma transportflygplan över Atlanten till Boston i USA. Därifrån kör deltagarna till Montreal och Toronto i Kanada innan det hela avslutas med en gigantisk fest den 7 maj i New York. Betsafes kunder kommer att kunna delta i galna festkvällar i varje stad och även kunna vinna en plats i en av Bestsafes bilar under de 7 dagarna.

- Våra pokerspelare kommer till exempel att ha chansen att få spela poker med flera superstjärnor, inte minst i en stor pokerturnering i Stockholm, säger Betsafes CEO och lägger till: Och vi ska så klart ha en följebil och vem vet - kanske blir det en motorentusiast från just Sverige som får följa Gumball 3000 från nära håll, fortsätter Henrik Persson på Betsafe.com

För mer information:

Henrik Persson Ekdahl, CEO Betsafe.com henrik@betsafe.com Mobil: +46 70 6914343
Mikael Mellqvist, Mediamanager Betsafe.com mikael@betsafe.com Mobil: +47 99 48 68 21

Gumball 3000 startades av engelsmannen Maximillion Cooper 1999 när han bjöd in 50 av sina mest excentriska vänner till en sex dagar och 3000 mil lång resa genom Europa med häftiga arrangemang och vilda partyn varje natt. Det var Sir Terence Conran som höll den första startflaggan och skickade i väg 55 bilar från London till Rimini tur-retur. Gumball 3000 har mognat i takt med att evenemanget vuxit och samarbetar idag med såväl polismyndigheter som politiker för en säker och trevlig trafikmiljö där rallyt genomförs.

Betsafe.com är ett tre år gammalt spelbolag med starka rötter i Skandinavien och blev 2008 utsett till värdens bästa spelbolag av sport- och speltidningen TIPS. Nu står Betsafe också i Pole Position när Gumball 3000 kommer till Sverige! Mer om oss på www.betsafe.com

• rally
  • maximillion cooper