Dansk fotbollsserie döps efter spelbolaget Betsafe

Spelbolaget Betsafe.com är ny officiell sponsor till Danmarks två bästa fotbollsserier och då byter Division 1 i Danmark namn till Betsafe Ligaen.
På en presskonferens i Köbenhamn under tisdag presenterades spelbolaget Betsafe.com som ny officiell sponsor till Superligaen och 1. divisjon, som landets näst bästa serie heter just nu.
- Detta är ett historisk avtal och vi är stolta över att vara det första privata spelbolaget som samarbetar så starkt med den profesionella danska fotbollsligan. Avtalet börjar gälla så snart licensystemet är på plats för utländska spelbolag i Danmark och gäller under 3 år – varav en del av paketet som sagt är att 1. divisjon kommer att döpas till Betsafe Ligaen, säger en nöjd country manager Richardt Funch på spelbolaget Betsafe.com.
Som officiell sponsor kommer Betsafe.com synas på alla fotbollmatcher i de två bästa fotbollsdivisionerna i Danmark med olika reklam. Dessutom kommer alla spelarna i Betsafe Ligaen ha en logga med namnet Betsafe Ligaen på sina axlar.
- Vi är jättenöjda över att bli officiell partner till den bästa fotbollen i Danmark. Ingenting är större än fotboll i Danmark, säger Betsafes danska country manager Richardt Funch.
Betsafe.com samarbetar redan också med en rad svenska idrottsprofiler. TV-kändisen Sladjan Osmanagic ger fasta veckotips, och även skidparet Anna Haag och Emil Jönsson, som jagar medaljer i Oslo just nu, tillhör Team Betsafe. Teamet består även av andra profiler som skidåkarna Hans och Jon Olsson, friåkaren Wille Lindberg, wakeboardstjärnan Caroline Djupsjö och parkourstjärnan Marcus Gustafsson.

• Fotboll