Fansen får rösta fram bästa Big Air-hoppet från JOI i Åre

Jon Olsson Invitational - Betsafe Big Air är över för i år. Men nu fortsätter tävlingen på YouTube. Under tio dagar får fans från hela världen möjlighet att rösta fram det bästa hoppet från helgens tävlingar i Åre.

Blir det Bobby Browns “Switch double cork 1440 mute”, Fabian Böschs stora “triple cork 1440 safety” eller Jesper Tjäders massiva “double backflip” från det stora hoppet? Nu får fans från hela världen chansen att avgöra vem som stod för helgens bästa hopp.

– Det känns grymt att kunna ge fans från hela världen möjlighet att rösta på sina favorithopp från JOI 2015, säger Jon Olsson, som stod värd för helgens tävlingar.

De sex bästa hoppen har valts ut och det står mellan Bobby Brown, Vincent Gagnier, Oskar Wester, Fabian Bösch, Torin Yater-Wallace och Jesper Tjäder. Den åkare som får flest röster vinner 2 000 euro. Tävlingen avgörs den 29 april – fram till dess kan alla rösta direkt i YouTube-klippet, via dator eller mobil.

Här är filmen som samlar de coolaste och bästa hoppen från Jon Olsson Invitational - Betsafe Big Air: https://www.youtube.com/watch?v=e8GOTtF8Dv0

För bildmaterial och annan information om Jon Olsson Invitational - Betsafe Big Air, vänligen kontakta:

Alex Zachrisson, Marketing Coordinator på Betsafe
alex.zachrisson@betssongroup.com