Hammarby är favoriter i Superettan

Redan nu är det första tabelltipset på Superettan 2010 ute. Favorit är Hammarby före Örgryte och Assyriska med IFK Norrköping och GIF Sundsvall som outsiders.

- Vi på Betsafe har Hammarby som favorit och tror att dem går upp direkt. 2009 var ett tufft år för Hammarby men om laget inte tappar alltför många spelare och knyter till sig något bra nyförvärv så vinner dem serien. Därefter är det jämt mellan flera lag och Assyriska som var en halvlek mot Djurgården ifrån en Allsvensk plats har vi som trea i år igen. IFK Norrköping som gjorde en ”flopp säsong” i år och var inte långt ifrån att ramla ner till div. 1 tror vi kan utmana i toppen 2010. I år var dem tippade som favorit, säger oddssättaren Mattias Henningsson på spelbolaget Betsafe.com och lägger till:
Bakom dessa är det svårt men det brukar ju vara någon överraskning som sticker upp. I år överraskade Syrianska FC många och frågan är om de lyckas ännu bättre i år när dem går mot det andra såkallade svåra året. Nykomlingarna från div. 1 är svårbedömda men vi tror dem får det tufft. Öster har vi dock som det tänkbara skrälldraget där vi har dem före lokalkonkurrenten Jönköpings Södra! Brage får det svårt som nykomling och får troligen sikta in sig på att kriga i botten.
Oddssättaren längtar redan till seriestart.
- Det är december och flera månader kvar till avspark men vad vi alla redan vet är att nästa års upplaga av Superettan kommer bli något utöver det vanliga! Det är Superettan med stort ”S” där vi kommer att få se flera av de historiskt sett stora lagen som har ett mycket stort intresse bakom sig.

Det ska bli riktigt intressant och jag längtar verkligen till premiären, avslutar Betsafes oddssättare.

Vinnarodds Superettan 2010 från Betsafe.com:
1. Hammarby 3,00
2. Örgryte 4,00