Jon Olsson och Jens Byggmark är redo för Gumball!

Imorgon går äntligen startskottet för årets upplaga av Gumball 3000. Förra året kördes racet i Europa. I år har man valt att flytta det över hela Atlanten, till USA. Mellan den 25 maj och den 31 maj kommer Gumball göra sju stopp från öst till väst innan man är i mål i Los Angeles den 31 maj. Som vanligt har Team Betsafe med sig sin atlet Jon Olsson i tävlingen som i år även tagit med sig sin kompis Jens Byggmark, en av världens bästa slalomåkare.

Starten av Gumball 3000 kommer att ske i New York i år. Innan starten av tävlingen samlades Team Betsafe i Stockholm i början av veckan. Redan då var deltagarna taggade till tusen. Kolla in denna video!  Ni kan läsa mer om det svenska teamet och de tre bilarna (Audi R8 PPI Razor powered by STaSIS, Lamborghini Gallardo och Chevrolet Camaro SS by Torq) här.

Förutom det svenska teamet har Betsafe tagit med sig ett finskt team med galningarna från The Dudesons och rapduon MadCon som representerar det norska laget. Utmaningar kommer att ske under racets gång mellan de olika länderna. De kan vara allt från att sjunga nationalsången på Indy 500 till att komma först i mål under en etapp i racet. Allt kommer ni att kunna följa här via blogginlägg, bilder och videos.

• madcon
  • the dudesons
  • jens byggmark
  • jon olsson
  • bilrace
  • race

Betsafe är idag en av de ledande leverantörerna av online spelprodukter i världen, med över 450.000 kunder från mer än 100 olika länder. Sedan den officiella öppningen i januari 2006, har Betsafe placerat sig som ett av de mest pålitliga spelföretagen på marknaden.