VSK seriefavorit i Norrettan

Västerås, Degerfors, Enköping och Carlstad United är oddsfavoriterna i Division 1 Norra. Spelbolaget Betsafe.com rankar Västerås som det bästa laget med 3,10 i vinnarodds före Degerfors som ger fyra gånger pengarna tillbaka som seriesegrare. Enköping (6 i odds) och Carlstad United (6,3 i odds) räknas också som farliga topplag.
- Det skiljer lite mellan dessa lag. VSK har förstärkt bra och känns som naturliga favoriter. Degerfors har varierat mycket under vårsäsongen. DIF är mycket bra på sitt bästa men vi tror några bottennapp kan förstöra rejält för det unga laget. Carlstad United imponerade stort mot Degerfors och er ett givet topplag ihop med Enköping som vi är lite osäkra på, säger oddssättaren Fredrik Näsberg i spelbolaget Betsafe.com.
Valsta Syrianska (10 i odds), Gröndal (11 i odds) och Umeå (15) räknas som lag på den övre halvan.
- Alla tre är mycket bra på sitt bästa men inte stabila nog för att vara helt med i toppen, säger oddssättaren från Betsafe.com.
På den undra halvan tippar spelbolaget lag som Syrianska Botkyrka (25 i odds), Forward (35 i odds), och Brage (40 i odds).
- Kanske kan ett eller två av dessa lag överraska för det finns lite kapacitet, säger Fredrik Näsberg.
Helt i botten hittar vi Syrianska Kerbura (75 i odds), Karlslund (100 i odds), Östersund (110 i odds) och Skellefteå (125 i odds).
Vinnarodds Div 1. Norra från Betsafe.com:
1. Västerås SK 3.10
2. Degerfors 4.00