Bankgirot rekryterar från Klarna

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2017 13:35 CEST

Pehr Olofsson ny CFO på Bankgirot.

Bankgirot fortsätter utveckla den kommersiella kompetensen när Pehr Olofsson från Klarna blir ny CFO.

-Det ska bli en rolig utmaning att som CFO få utveckla finansiell styrning och effektivitet i Bankgirot som är Sveriges mest erfarna fintechbolag. Bankgirots centrala ställning och kombinationen av erfarenhet och innovation på betalområdet känns mycket spännande, säger Pehr Olofsson.

Pehr Olofsson har gedigen erfarenhet inom bank och finans.

- Pehr kommer att ytterligare stärka ledningen genom sin kompetens inom kort-, betal- och finansieringslösningar. Sammantaget ökar vi bolagets kundfokus, säger Jeanette Jäger vd i Bankgirot.

Tidigare i karriären har Pehr också haft roller som CFO inom Swedbanksfären, både för den baltiska verksamheten och Sales & Service. Han har också utvecklat operativa modeller för detaljhandelskunder. Pehr Olofsson tillträder som CFO under hösten.

Mediefrågor besvaras av
Unni Jerndal, kommunikationschef
08-725 67 00

Bankgirot är Sveriges mest erfarna fintechbolag och ett europeiskt clearinghus som levererat marknadsledande finansiell infrastruktur till banker, betalningsinstitut och företag sedan 1959. Genom innovativa lösningar inom betalområdet förmedlar Bankgirot idag transaktioner på nära 60 miljarder kronor dagligen. Bolaget har omkring 260 medarbetare och omfattar de finansiella infrastrukturerna Bankgirosystemet och Betalningar i realtid. Bolaget utvecklar och förvaltar tjänster som Swish, Autogiro samt elektronisk identifiering och signering.

Välkommen till bankgirot.se för mer information.

Kommentarer (0)