Ramavtal med kommuner avseende Scanning Solution

BGC har tecknat ramavtal med 17 kommuner i Värmland och Dalarna avseende leverans av fakturascanning. Kommunerna kommer att börja handla på detta avtal under januari. Ramavtalet är ett viktigt genombrott för BGC inom den offentliga sektorn. Kommunerna är: Arvika, Eda, Filipstad, Forshaga, Grums, Hagfors, Hammarö, Kil, Kristinehamn, Malung, Munkfors, Storfors, Sunne, Säffle, Torsby, Vansbro och Årjäng. Fler och fler företag ställer numera krav på sina leverantörer att skicka elektroniska fakturor. Framförallt gäller det för större företag som har många leverantörer och således får många fakturor varje dag. BGC erbjuder Scanning Solution till alla företag och kommuner som vill förenkla sina administrativa rutiner. Genom att rationalisera bort pappershanteringen kan medarbetarna på framförallt ekonomiavdelningen ägna sig åt mer värdeskapande verksamhet. De slipper sprätta kuvert, skicka runt fakturorna för godkännande, leta efter försvunna fakturor och dylikt. En effektivare fakturahantering minskar de administrativa kostnaderna och förbättrar dessutom affärsrelationerna.