Bibendum och Purity Vodka startar samarbete i Sverige

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2014 13:55 CEST

Bibendum vidareutvecklar sin spritportfölj genom ett samarbete med Purity Vodka. ”Vi är glada och stolta över att Purity Vodka har valt att samarbeta med oss på den svenska marknaden med start den 5 maj 2014. Purity blir ett ypperligt tillskott till vår spritportfölj och kommer att bidra med den kvalitets- och premiumprofil som vi eftersöker hos våra samarbetspartners. Det ska bli oerhört spännande och vi ser fram emot att fortsätta utveckla varumärket Purity Vodka”, säger Daniel Gyhlénius, VD på Bibendum.

Under flera år har Purity Vodka i samarbete med Symposion International AB byggt upp sin position som den marknadsledande ultrapremium vodkan i Sverige. Nu genomför Purity Vodka en offensiv satsning på den svenska marknaden i syfte att ytterligare utveckla sin ställning på vodkamarknaden. Som ett led i detta överlåts från och med den 5 maj distributionen i Sverige avseende HORECA (hotell och restaurang) och Systembolaget till Bibendum.

Göran Bernhoff, ordförande i Purity Vodka AB kommenterar det nya samarbetet: ”Vi har stora ambitioner för vårt varumärke i Sverige och ser med tillförsikt framtiden an. Bibendum är med sin breda marknadstäckning och kvalificerade marknads- och säljorganisation en perfekt samarbetspartner för Purity Vodka.”

Bibendum och Purity Vodka är positiva och förväntansfulla inför det kommande samarbetet.

Med vänliga hälsningar,

Daniel Gyhlénius
VD Bibendum

Göran Bernhoff
Ordförande Purity Vodka

För frågor och mer information vänligen kontakta:

Bibendum AB
www.bibendum.se
daniel.gyhlenius@bibendum.se

Purity Vodka AB
www.purityvodka.com
g.bernhoff@purityvodka.com

För pressbilder:
presskontakt@bibendum.se

Bibendum är en av Sveriges ledande importörer av vin, öl och sprit och har fått förtroendet att representera ett stort antal starka producenter och varumärken på den svenska marknaden. Företaget grundades 1996 och hade inledningsvis ett stort fokus på den snabbt växande vinportföljen. Idag har Bibendum utvidgat sin verksamhet och har kompletterat sitt breda sortiment av vin med både importöl och sprit.  Sedan 2004 ingår Bibendum i den finska vin-och spritkoncernen Altia Corporation.