Axel Arigato har öppnat i Bibliotekstan

​Axel Arigato öppnar butik i Bibliotekstan

Bibliotekstan välkomnar Axel Arigato till Stockholm. Från och med månadsskiftet april/maj finns varumärkets temporära butik som också är den första i Sverige på Smålandsgatan 20.

Axel Arigato finns nu för första gången att köpa i butik i Sverige – i varumärkets temporära konceptbutik Axel Arigato Gallery som slagit upp portarna i Bibliotekstan på Smålandsgatan 20. Varumärket erbjuder exklusiva sneakers, ofta tillverkade i material som mocka och läder och är gjorda för hand i Portugal. De säljs – förutom online och i den egna butiken i London – bland annat på de lyxiga varuhusen Harvey Nichols och Le Bon Marché.

-Vi tycker att det är mycket spännande att jobba med pop-up-samarbeten och är glada att välkomna Axel Arigato till Bibliotekstan. Axel Arigato stärker Bibliotekstans utbud på ett bra sätt och bidrar till att skapa en än mer dynamisk miljö i området, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik, Hufvudstaden.

Designkonceptet i butiken är resultatet av ett samarbete mellan Creative Director och medgrundare Max Svärdh och den berömda svenska arkitekten Christian Halleröd. Likt London-butiken valde Axel Arigato att utforma butiken mer som ett galleri - en avsiktligt ren yta med det enda syftet att låta konsten sticka ut i utrymmet.

Louise Severin, Projektledare Marknad & PR, Hufvudstaden.
louise.severin@hufvudstaden.se