Bibliotekstans jul

Bibliotekstans jul

Den röda mattan är utrullad, julbelysningen tänd och butikerna fulla av årets klappar. På lördag den 30 november är det skyltlördag i Bibliotekstan. Möt julen med tomtenissar, toner av stämningsfull jazzmusik och välgörande paketinslagning till förmån för Childhood.

Bibliotekstan firar in julen med skyltlördag den 30 november. Från klockan 12 fylls området med extra julstämning. På plats finns tomtenissar, värmande glögg, jazzmusik och marknad i miniformat med grönskande julblommor och julens godsaker. Förutom detta bjuds det på något unikt för i år; välgörande paketinslagning där intäkterna oavkortat går till Childhood.

Vi har haft ett händelserikt år i Bibliotekstan med många nyöppnade butiker. Inför julen hoppas vi kunna inspirera till julklappstips och skapa en härlig atmosfär som andas jul, säger Louise Kihlberg, Marknadschef på Hufvudstaden.

I Bibliotekstan kan du passa på att handla dina julklappar, inspireras i butikerna, flanera i området och slå dig ner på något av alla caféer och restauranger. Passa också på att upptäcka områdets nytillskott: Prada, Stella McCartney, Armani Collezioni, Zara Home, Sephora och Wienercaféet.

Kalendarie – Bibliotekstan lördagen den 30 november kl 12-17

·  Paketinslagning till förmån för Childhood, Biblioteksgatan 7
·  Floristkompaniet bjuder på en grönskande jul, Biblioteksgatan 5
·  Wienercaféet dukar upp juliga delikatesser utanför caféet, Biblioteksgatan 8
·  Tomtenissar, pepparkakor, glögg och juljazz
·  Julklappstips från ELLE

Pressbilder finns att ladda ner på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/bibliotekstan
Bilder från årets skyltlördag finns att ladda ner från och med måndagen den 2 december kl 10.

För mer information och pressmaterial, vänligen kontakta:

Louise Severin, Bibliotekstan
E-mail: louise.severin@hufvudstaden.se