Nudie öppnar Repair Shop i Bibliotekstan.

Nudie öppnar Repair Shop i Bibliotekstan.

Bibliotekstan välkomnar ett av Sveriges mest samtida och framgångsrika jeansvarumärke, Nudie Jeans. Med 100% ekologisk denim, levnadslöner för alla i produktionen och kostnadsfria reparationer har varumärket ett banbrytande ECO Cycle-koncept som hyllats internationellt. Efter Göteborg, London, Los Angeles, Sidney och Osaka öppnar Nudie Repair Shop den 27 mars på Jakobsbergsgatan 11 i Bibliotekstan.

Nudie Jeans har sedan 2001 etablerat sig som ett av världens mest respekterade denimvarumärke. Utöver sin kompromisslösa kärlek till det genuina hantverket hyllas varumärket för sitt sociala ansvarstagande och unika koncept för hållbar konsumtion.

Det viktigaste vi gör nu är att omsätta vår filosofi i praktiken. För att erbjuda den här servicen, berätta vår historia och verkligen ta vårt ansvar så öppnar vi Nudie Repair Shop i Bibliotekstan. En destination som vi vet har en oerhört medveten och engagerad målgrupp, säger Joakim Levin, medgrundare Nudie Jeans.

I butiken får kunden hjälp av kunnig personal och har möjlighet att få sina Nudie-jeans lagade kostnadsfritt. Utnötta Nudie-jeans tas emot, lagas och säljs second hand, certifierat som Bra Miljöval. Dessutom får man 20% rabatt på nästa par.

För fastighetsbolaget Hufvudstaden är Nudie ett varmt välkommet inslag, helt i linje med strategin att samla de mest intressanta varumärkena inom design och mode i Bibliotekstan.

Vi är väldigt stolta över att Nudie väljer att öppna sitt ECO Cycle-koncept i Bibliotekstan. Vi vet att våra besökare vill göra medvetna val när det kommer till shopping. Därför ligger detta helt i linje med vår vision för Bibliotekstan, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik Stockholm.

Nudie Jeans har uppmärksammats i internationell press, nu senast i The Guardian. På torsdag kl 11.00 slår de upp portarna på Jakobsbergsgatan 11.

För mer information vänligen kontakta:

Louise Severin, Marknadskoordinator Hufvudstaden: 08-762 90 05,  louise.severin@hufvudstaden.se

Mattias Goldkuhl, Nudiejeans: 031-38 83 247,  mattias@nudiejeans.com

För bilder gå till www.nudiejeans.com/press

När det gäller exklusiv shopping finns det en naturlig centralpunkt i Stockholm: Bibliotekstan. Inom några kvarter finns snart sagt alla intressanta namn och varumärken inom mode, skor och accessoarer – Prada, Stella McCartney, Ralph Lauren, Burberry, Marc by Marc Jacobs, Rodebjer, Our Legacy, Hope, Swarovski, Michael Kors, Byredo och Georg Jensen för att bara nämna några. I det cirka 30 000 kvadratmeter stora området finns 120 butiker. Tillsammans omsätter de omkring 1, 5 miljarder kronor per år. Välkommen till modekvarteren. Välkommen till Bibliotekstan.