Välkommen till nya Bibliotekstan.se

Välkommen till nya Bibliotekstan.se

Nu har vi lanserat Bibliotekstans nya sajt. Hela sajten är uppbyggd kring en kartbild och förutom information om områdets utbud får man nu också möjlighet att bli inspirerad via sin mobil till olika promenader i området. Totalt finns det sju ”Walks” - allt från ”The Scandinavian Designer Tour” till ”The Story Walk” där man får ta del av stora och små händelser som ägt rum på olika adresser i Bibliotekstan.

Bibliotekstan utbud har sedan en tid tillbaka utvecklats starkt. Stora internationella modevarumärken tillsammans med det bästa inom skandinaviskt mode har blivit en tydlig avsändare för området. Genom den nya Bibliotekstan.se kan man via sin dator eller mobil enkelt och på ett lustfyllt sätt navigera sig igenom gatorna som tillhör Bibliotekstan och hitta ett stråk som passar varje kunds önskan.  2011 lanserades en karta i fickformat med olika ”Shopping Walks” i Bibliotekstan. I år har kartan kompletterats med en digital variant på nya sajten.

-          Vår förhoppning är att både turister och Stockholmare ska finna det de söker i Bibliotekstan och gärna upptäcka nya guldkorn. Via vår nya sajt, www.bibliotekstan.se  kommer besökare att kunna guidas i området via sina mobiler och också ha en möjlighet att känna historiens vingslag via "The Story Walk", säger Louise Kihlberg, Marknadschef Hufvudstaden.

Totalt finns det sju ”Walks” - allt från ”The Scandinavian Designer Tour” till ”The Story Walk” där man får ta del av stora och små händelser som ägt rum på olika adresser i Bibliotekstan. Vill man hitta ett vattenhål för att t ex äta lunch kan man välja att flanera på ”The Pause Tour”, är man mer inne på att shoppa finns det flera olika ”Shopping Walks” att välja bland.

Bibliotekstans ”Walks”

Catwalk, Women

Catwalk, Men

Scandinavian Designer Tour

Sporty Trek

Beauty & Accessories Promenade

Pause Tour

Story Walk

www.bibliotekstan.se

Förra året lanserades kartan i fickformat med olika ”Shopping Walks” i Bibliotekstan. I år har kartan även digitaliserats på nya sajten. Den tryckta kartan ”Shopping Walks” är framtagen tillsammans med Lowe Brindfors. Den nya sajten är producerad tillsammans med den digitala byrån Dear Future i samarbete med Meridium.

För mer information och pressmaterial, vänligen kontakta:

Louise Kihlberg, Marknadschef Bibliotekstan/Hufvudstaden: tfn: 08-762 90 86

Alexander Åström, Marknadskoordinator Bibliotekstan/Hufvudstaden: tfn: 08-762 90 84