Nu är den äntligen här – Miss Bic

Bic introducerar nyheten Miss Bic. En tändarkollektion med roliga, moderiktiga och glamourösa mönster för kvinnor som gillar snygg design och form. En tändare från Miss Bic har en lika självklar plats i handväskan som läppstiftet och mobiltelefonen. Precis som övriga tändare från Bic genomgår Miss Bic mer än 50 kvalitetskontroller för att säkerställa säkerheten och ge en lång, säker och pålitlig användning.

För att lansera den nya tändarkollektionen ger sig Bic in i mode-branschen och samarbetar med världskände designern Oscar Carvello. Modeskaparen, som ursprungligen är från Venezuela, fick i uppdrag att designa en klänning av Miss Bic-tändare. Han skapade en fantastisk haute couture klänning av 8521 Miss Bic-tändare som sattes fast med en superhemlig teknik.

Klänningen har fått stor internationell uppmärksamhet i mode- och mediekretsar och har bland annat visats upp på modeveckan i Milano. Just nu kan den ses i kampanjer över hela Europa.

I Sverige kommer Miss Bic att i samarbete med tidningen ELLE tävla ut ett presentkort på Net-A-Porter till ett värde av 10 000 kronor i tävlingen ”Mix and Match with Miss Bic”. Tävlingen går ut på att man ska ladda upp en outfit inspirerad av en tändare ur kollektionen.
  Miss Bic kommer även att åka med på en sommarturné och besöka 18 svenska städer tillsammans med Nelly High Heels Party.

Spana in Miss Bic-kollektionen och se hur det gick till när klänningen skapades – http://www.mybiclighter.com/en/miss_bic_index.php