The Hunter & the Bear från Tipp-Ex ® är tillbaka!

Tipp-Ex ® med dess produkter är ledare på den europeiska korrigerings marknaden och ett varumärke i BIC-koncernen lanserar en ny interaktiv kampanj på YouTube som är rolig och överraskande då säsong 1 var framgångsrik och uppskattad!

The Hunter & the Bear Säsong 1 var "älskad" av den digitala världen och den genererade mer än 50 miljoner visningar på YouTube. Det innebar en revolution för reklamvärlden och kampanjen vann mer än 20 utmärkelser.
I säsong 1 uppmanades åskådarna att radera och skriva om handlingen med Tipp-Ex ... Nu är det dags att radera och skriva om historia!
Den virala kommunikationen har skapats av den franska byrån BUZZMAN vilken bygger på en serie roliga filmer där the Hunter & the Bear firar sin födelsedagsfest i olika delar/epoker i historien! Tittarna har nu möjlighet att inom ramen för födelsedagsfesten välja att att ändra året direkt på YouTube-sida tack vare Tipp-Ex ® Mini Pocket Mouse korrigeringstejp.

Kampanjen kommer att vara aktiv från den 12 april:

Missa inte the Hunter & the Bear födelsedagsfest!

• Massmedia

• bic
  • korrigering
  • buzz
  • mini pocket mouse
  • korrigering produkter
  • the hunter and the bear
  • tipp-ex

Om BIC
BIC är världsledande inom skrivredskap, tändare, rakhyvlar och PR-produkter. I mer än 60 år har BIC en hedrade tradition av att tillhandahålla högkvalitativa, prisvärda produkter till konsumenter. Genom detta engagemang har BIC blivit ett av de mest kända varumärkena i världen. BIC produkter säljs i mer än 160 länder runt om i världen. 2010 omsatte BIC  1,831.5 miljoner euro. Bolaget är noterat på "Euronext Paris" och är en del av SBF120 och CAC Mid 100 index. BIC är också en del av följande SRI index: FTSE4Good Europa, ASPI euroområdet och Ethibel Excellence Europa.

För mer information, vänligen kontakta bolagets genom vår webbplats: http://se.bicworld.com/se/

Paula Garrido

Presskontakt Trade marketing manager Stationery 0707 369851